19 معیار رتبه‌‍بندی گوگل در سال 2019

19 معیار رتبه‌بندی گوگل در سال 2019 که برای بالا رفتن به آن‌ها نیاز دارید همین‌جاست! با ما همراه باشید…
موتور جستجوی گوگل باهوش‌تر از قبل شده است. اگر بخواهید سایت یا وبلاگ‌تان را در بالاترین قسمت صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار دهید باید از آخرین فاکتورهای رتبه‌بندی در گوگل و آخرین ترندهای سئو که در این مقاله آمده‌اند، استفاده کنید. با این‌حال گوگل قبل از اینکه بخواهد صفحه‌ای را رتبه‌بندی کند از فاکتورهای متعددی بهره می‌برد. اما سوال این‌جاست که این فاکتورها چه چیزهایی هستند؟
برای پاسخ دادن به این سوال، فهرست کاملی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل را برایتان ایجاد کرده‌ایم.
پس همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ آرین  ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ ، طراحی سایت و اپلیکیشن، سئو و بهینه سازی سایت ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و محتوایی همراه باشید تا این فاکتورها را با جزییات بیشتری مرور نماییم.

موبایل دوست بودن سایت‌ها (ریسپانسیو):

این روزها گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند بر دسکتاپ‌ها پیشی گرفته اند و بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو از طریق گوشی‌های هوشمند است. به‌همین خاطر گوگل اولین گام را برای بهبود نتایج خود برداشت و در نهایت این شرکت، موبایل دوست بودن را به عنوان فاکتور رتبه‌بندی اعلام کرد. برای اینکه ببینید سایت‌تان موبایل دوست هست یا نه، از ابزار mobile-friendly testing گوگل استفاده کنید.

 عمر دامنه:

مت کاتز از گوگل در این باره چنین می‌گوید: تفاوت بین دامنه‌ای که شش ماه عمر دارد با دامنه‌ای که یکسال از ثبت شدنش می‌گذرد زیاد نیست. سن دامنه تنها برای سایت‌های جدید دیده می‌شود چون ممکن است سایت‌های اسپمی باشند.

 طول ثبت دامنه:

گوگل پتنت در این‌باره چنین گفته است: دامنه‌های معتبر و ارزشمند سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی‌ست که دامنه‌های بی‌ارزش بیشتر از یک‌سال استفاده نمی‌شوند. به‌همین‌خاطر تاریخ انقضای دامنه در آینده هم می‌تواند به‌عنوان فاکتوری برای پیش‌بینی اعتبار دامنه و قانونی بودن آن مورد استفاده قرار گیرد.

 HTTPS:

آگوست سال ۲۰۱۴ بود که گوگل اعلام کرد HTTPS بعد از این به‌عنوان فاکتور رتبه‌بندی در نظر گرفته خواهد شد. در آگوست سال ۲۰۱۷، گوگل کروم سایت‌هایی که از این قانون تبعیت نکرده بودند را با برچسب ناامن نمایش داد. این موضوع نشان می‌دهد که گوگل در حال حاضر HTTPS را به عنوان فاکتور رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد.

تحقیق روی کلمات کلیدی:

بدون تحقیق روی کلمات کلیدی نمی‌توانید بهترین رتبه را در موتورهای جستجویی همچون گوگل به دست آورید. تحقیق کردن مهم‌ترین بخش از فرایند سئو محسوب می‌شود. تحقیق بر روی کلیدواژه‌ها کار سخت و دشواری است. اما ابزارها و سایت‌های عالی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای یافتن بهترین واژه‌ها استفاده کنید. همیشه کلیدواژه‌هایی طولانی را با رقابت کم و جستجوی زیاد انتخاب کنید.


کیفیت محتوا:

مهم‌ترین و اولین نکته کلیدی برای رتبه‌بندی سایت این است که محتوایتان آموزنده و با کیفیت باشد. اگر نتوانید پست های وبلاگی آموزنده ای برای بازدیدکنندگان‌تان بنویسید قادر نخواهید بود توجه آن‌ها را به خودتان جلب کنید. در چنین شرایطی بازدیدکننده وبلاگ‌تان را نادیده می‌گیرد. همیشه سعی کنید محتوای با کیفیت و منحصربه‌فردی بنویسید. علاوه بر این، محتوایی که تولید می‌کنید باید جذاب و همیشه به‌روز باشد.

 طول محتوا:

محتوایی که طولانی باشد می‌تواند در مقایسه با محتوای کوتاه‌تر، رتبه بهتری از موتورهای جستجو بگیرد. اگر پست‌های کوتاهی می‌نویسید، طول محتوایتان باید حداقل ۱۰۰۰ کلمه باشد.

تگ‌های هدینگ:

تگ H1 به موتورهای جستجو کمک می‌کند موضوع صفحه‌تان را به خوبی درک کنند. جان مولر از طرف گوگل درباره تگ‌های H2 و H3 چنین می‌گوید: این تگ‌های هدینگ در HTML به ما کمک می‌کند ساختار صفحات را درک کنیم. استفاده از تگ‌های H1 زیاد باعث افزایش رتبه‌بندی نمی‌شود اما باید به خاطر داشته باشید که هیچ محتوایی بدون این تگ‌ها کامل نخواهد بود.

آغاز عنوان با کلیدواژه:

بر اساس گفته سئوکاران، عنوانی که با کلیدواژه آغاز می‌شود می‌تواند رتبه بهتری در موتورهای جستجویی هم‌چون گوگل به دست آورد. به‌همین خاطر باید عنوان‌تان را با ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر جذاب سازید.

 متادیسکریپشن:

متادیسکریپشن از لحاظ فنی فاکتور رتبه‌بندی در نظر گرفته نمی‌شود اما نقش مهمی در افزایش نرخ کلیک بر روی محتوای شما دارد. گوگل به شما اجازه می‌دهد ۳۰۰ کاراکتر را در متادیسکریپشن‌هایتان استفاده کنید.

بردکرامپ:

بردکرامپ به کاربران کمک می‌کند جایی که در سایت هستند را درک کنند. این گزینه به موتورهای جستجو هم کمک می‌کند داده‌های ساخت یافته را بشناسند. گوگل معتقد است که: جستجوهای انجام شده در این سایت از نشانه‌گذاری‌های بردکرامپ  در بدنه صفحات سایت برای طبقه‌بندی اطلاعات استفاده می‌کند.

 سرعت بارگذاری سایت:

گوگل سرعت بارگذاری سایت را به‌عنوان فاکتور رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد تا تجربه‌کاربری بهتری برای افراد فراهم آورد. اگر سرعت بارگذاری سایتی بسیار خوب باشد گوگل آن را در جایگاه‌های بالاتری قرار خواهد داد.
علاوه بر این، کاربران هم سایت‌هایی با سرعت بالا را بیشتر دوست دارند.

استفاده از تگ ALT:

گوگل نمی تواند محتوای تصاویر را بخواند. این موتور جستجو تگ ALT به کار رفته در تصاویر را می خزد تا بتواند موضوع آن را بفهمد. شما باید از کلیدواژه های هدف تان در تصویر استفاده کنید. متن ALT به عنوان انکرتکست برای تصاویر به کار می رود.

بک‌لینک‌ها:

بک لینک ها فاکتورهای رتبه بندی قدیمی هستند که گوگل از آن ها برای رتبه بندی محتوا استفاده می کند. بک لینک ها می توانند در رتبه بندی سایت تان در موتورهای جستجو تفاوت زیادی ایجاد کنند. استفاده درست از آن ها می تواند جایگاه شما در موتورهای جستجو را بهبود ببخشد. برای افزایش اتوریتی دامنه، رتبه بندی سایت و افزایش ترافیک سایت به بک لینک های معتبر نیاز خواهید داشت. با اینحال اگر بک لینک های بی کیفیت یا بدی برای سایت تان بسازید، ممکن است به رتبه سایت تان اسیب وارد کنید. به همین خاطر همیشه باید برای سایت یا وبلاگ تان بک لینک با کیفیت کسب کنید. ۱۰۰ بک لینک با کیفیت می تواند بهتر از ۱۰۰۰ بک لینک بی کیفیت برایتان مفید باشد.

آدرس‌های سئو پسند:

موتورهای جستجو به کمک عناوین، متادیکسریپشن و URLها محتوای‌تان را تعیین می‌کند. به‌همین خاطر باید تا جایی که می‌توانید آدرس‌هایتان را کوتاه و معنادار سازید و از کلمات‌کلیدی هدف استفاده نمایید.از به کار بردن آدرس‌هایی همچون آدرس‌های زیر خودداری کنید:

http://justbrightme.com/p=123

از به کار بردن آدرس‌های طولانی هم اجتناب کنید:

https://justbrightme.com/5/10/17/category=SEO/of-page-seo-best-web-optimization

همیشه از آدرس‌های سئو پسندی همچون آدرس زیر استفاده کنید:

http://justbrightmr.com/page-seo-techniques/

 لینک‌های داخلی:

لینک های داخلی هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران اطلاعات مرتبطی درباره محتوا فراهم می کنند. اگر لینک دهی داخلی را به درستی انجام دهید پست های آموزنده ای خواهید داشت. همچنین، بازدیدکنندگان زمان بیشتری بر روی سایت خواهند ماند و همین امر بونس ریت را کاهش می دهد.

استفاده از رسانه‌ها:

اگر از رسانه‌های مختلفی همچون تصویر، ویدئو یا اینفوگرافیک در پست‌های‌تان استفاده کنید، محتوای‌تان مفیدتر و جذاب‌تر خواهد بود.  همیشه گفته‌اند یک تصویر بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه ارزش دارد.

گرامر و املای متن:

گرامر و املای متن می‌تواند کیفیت مقالات را بهبود ببخشد؟ مت کاتز ویدئویی در این‌باره دارد و درباره اهمیت آن می‌گوید. نکته مهم این است که برای بهبود محتوای‌تان از املا و گرامر درستی استفاده کنید.

 انتشار منظم پست‌ها:

انتشار منظم پست‌ها بر روی وبلاگ می‌تواند رتبه‌بندی و  تعامل کاربران را افزایش دهد. محتوای شما باید آموزنده و مرتبط باشد.

10 نکته در بازاریابی استارت‌آپ‌ها در سال 2019