سئو در بازاریابی استارت‌آپ‌ها

۱۰ نکته‌ی سئو در بازاریابی استارت‌آپ‌ها در سال 2019

سئو در بازاریابی استارت‌آپ‌ها: دنیای بازاریابی اینترنتی و اینترنت، هر روز در حال گسترش، تغییر و پیشرفت است. در این مقاله، با در نظر گرفتن شرایط فعلی محیط وب، سعی داریم ده نکته‌ی کاربردی برای سئو در بازاریابی استارت‌آپ‌ها و همچنین مارکتینگ دیجیتال را آموزش دهیم. اگر شما هم ایده‌ای برای اجرا دارید یا استارت‌آپ و کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده‌اید، یا به موضوع سئو و بازاریابی دیجیتال علاقه دارید، آرین را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

نسبت به ده‌سال گذشته، محیط اینترنت و سئو در بازاریابی استارت‌آپ‌ها، کسب‌و‌کارها و به‌صورت کلی‌تر بازاریابی دیجیتال شاهد تغییرات عظیم و مفاهیمی تازه بوده است.
حتی در طی همین دو سالی که گذراندیم، سئو مفاهیم دیگری نیز پیدا کرده است. مفهوم امروزی سئو باعث شده که بتوانیم بدون درگیر شدن در جزئیات پیچیده‌ی دنیای سئو، در بهینه‌سازی سایت‌مان موفق عمل کنیم. وقتی از سئوی سایت در این سال‌ها حرف می‌زنیم، این مفاهیم تازه‌ی اینترنت، به استراتژی‌های جدیدی هم نیاز دارند که بتوانند کسب‌و‌کار شما را در نتایج موتورهای جستجو حفظ و ارتقا دهند. به‌همین منظور می‌توانید مواردی که در زیر آمده است را در کسب و کار دیجیتال و سئو خودتان امتحان کنید:

کلمات کلیدی هدف

1- کلمات کلیدی هدف خود را شناسایی کنید

هر تحقیق و آنالیز سئو با مشخص کردن کلمات کلیدی آغاز می‌شود. بر اساس یک آنالیز عمیق و بررسی‌های دموگرافیک ترندهای فعلی و اخیر موتورهای جستجو، می‌توانید به راحتی بهترین کلمات کلیدی را که بیش‌ترین بازخورد و کم‌ترین رقابت را دارند، پیدا کنید. آن‌چه شما در این مرحله نیاز دارید، این است که خوانندگان خود را به دنبال کردن و پیگیری مطالبتان علاقه‌مند کنید.
همان‌طور که هر بازاریاب محتوایی (Content Marketer) به شما خواهد گفت، این کار، اولین مرحله برای ایجاد رابطه با مخاطبان‌تان است. پس یکی از اصلی‌ترین مفاهیم سئو در بازاریابی استارت‌آپ‌ها تولید محتوای ارگانیک است.

2موبایل‌فرندلی (ریسپانسیو) بودن یک ضرورت است:

دن استینر، مدیر خلاق شرکت خدمات وب آویلا، در جایی گفته است: «همان‌طور که از آخرین آپدیت گوگل برمی‌آید، موبایل فرندلی بودن سایت، تبدیل به استاندارد جدید وب شده است. اغلب مردم فکر می‌کنند که باید تمام سایت‌شان را مجددا طراحی کنند. درحالی‌که این مساله اصلا مطرح نیست. منابع بسیار زیادی در محیط اینترنت وجود دارد تا بدون این‌که همه‌چیز را از نو شروع کنید، بتوانید به‌راحتی یک سایت را به حالت موبایل فرندلی تبدیل کنید.» حتی اگر مساله‌ی شما، هزینه‌ی این موضوع است، باید بدانید که موبایل فرندلی نبودن یک سایت، از مقدار هزینه‌ی تبدیل سایت، ضرر بسیار بیش‌تری به شما وارد می‌کند.

3معمولا همه چیز در ساده‌ بودن خلاصه می‌شود:

تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال استارت‌آپ‌ها، مهم‌ترین راه برقراری ارتباط با مخاطبان هدف‌تان خواهد بود. ساده بودن، بهترین راه برای انتقال اطلاعات به مخاطبان است که لزوما متخصص حوزه‌های مختلف نیستند. ایده‌آل این است که مطالب شما به قدری ساده باشند که هرکس، بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای در حوزه‌ی تخصصی شما، بتواند آن‌ها را به راحتی متوجه شود.

4طراحی یک استراتژی بازاریابی و دنبال کردن آن:

استراتژی بازاریابی برای شما یک هدف نهایی و یک برنامه تعیین می‌کند و با توجه به جامعه‌ی مخاطبان هدف شما مشخص می‌کند که تعداد پست‌های روزانه‌ی وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی شما باید چه مقدار باشد یا چه نوع مطالبی باید تولید شود. استراتژی هم‌چنین مشخص می‌کند که اگر مطالب تولید شده، آن‌طور که باید و شاید بازخورد نداشتند، چگونه باید مسیر خود را اصلاح کنید. استراتژی بازاریابی یک طرح همیشه در حال تکامل است؛ اما طرح اولیه‌‌ی هر استراتژی بازاریابی، قبل از هرگونه تکامل درونی، باید فرمول‌بندی شود.

اینفوگرافیک, اینفوگرافیک سئو

5- از پتانسیل اینفوگرافیک‌ها بهره ببرید:

در چند سال گذشته، اینفوگرافیک‌ها و تصاویر نموداری بخش بزرگی از محتوای تولید شده و به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند.
دلیل این امر، ساده است. اینفوگرافیک، هم از عامل گرافیکی و هم از رابط مبتنی بر متن برای جلب توجه مخاطبان استفاده می‌کند تا آن‌ها را داخل بحث بکشاند. این عامل باعث شده است، اینفوگرافیک نسبت به دو شکل جداگانه‌ی گرافیکی و متنی، مدیوم بهتری برای انتقال مطالب باشد.

6 کارها را اولویت‌بندی کنید:

مساله‌ای که بسیاری استارت‌آپ‌ها به‌خوبی متوجه‌اش نیستند، درک اهمیت بالای اولویت‌بندی است. در هر گونه‌‌ای از کسب‌و‌کار که مشغول باشید، سرمایه‌ی اصلی شما زمان است. برای مدیریت بهینه‌ی زمان، بایستی باتوجه به این‌که چه کارهایی، تاثیر بیشتری برای مخاطبان شما خواهد داشت، مشخص کنید که چه کارهایی باید اول از همه انجام شوند. پیتر دراکر، در جایی این مساله را این‌چنین خلاصه کرد:

«هیچ کاری تا به این حد بی‌فایده نخواهد بود که شما کاری که اصلا نیاز نیست انجام شود را با دقت بالا انجام بدهید.»

مقاله‌های مرتبط:

7شبکه‌های اجتماعی متناسب با کار خود را شناسایی کنید:

میلیون‌ها کاربر در شبکه‌های اجتماعی مختلف مشغول فعالیت هستند. شما به عنوان مدیر یک استارت‌آپ لازم است زمانی که صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنید را به دقت مورد سنجش قرار دهید و قبل از هر چیز باید بدانید که فرصت کار در تمام شبکه‌های اجتماعی را نخواهید داشت. به همین منظور، با بهره بردن از تحقیقات اولیه، بایستی آن شبکه‌های اجتماعی که بیش‌ترین کاربران هدف شما را در خود جای داده‌اند شناسایی کرده و فعالیت خود را روی آن‌ها متمرکز کنید.

8لینک بیلدینگ:

تولید لینک در شرایط امروز سئو، مستلزم این است که درک کاملی از انکر تکست‌ها داشته باشید و بتوانید با استفاده‌ی صحیح، از آن‌ها برای بالابردن جایگاه خود در نتایج جستجو بهره ببرید.
میزان ارتباط لینک (Link Relevancy)، کلید درک این موضوع است که کدام سایت بهترین گزینه برای لینک دادن به شماست. ابزارهایی مثل MozBar می‌توانند در پیدا کردن میزان ارتباط لینک‌ها به شما کمک کنند. میزان ارتباط لینک‌ها در MozBar با توجه به مقدار DA مشخص می‌شود.
این لینک‌ها از این نظر اهمیت بالایی خواهند داشت که نشان‌گر میزان ارتباط سایت لینک‌دهنده با سایت شما خواهند بود.

9مطالب وابسته به‌هم تولید کنید:

اگر روی یک موضوع خاص تمرکز دارید، تمام زیرشاخه‌های مربوط به آن موضوع را نیز در نظر داشته باشید. تولید محتوا یعنی مطالبی جدید به منظور جذب مخاطبان جدید تولید شود و این اطمینان حاصل شود که سایت شما با رکود مواجه نخواهد شد. تولید محتوای خوب، هم‌چنین به کسب بک‌لینک‌های خوب نیز می‌انجامد. ترکیب این مسائل با هم، به پیج‌رنک نهایی یک سایت کمک ارزشمندی خواهند کرد.

10تجزیه و تحلیل رفیق شماست:

اعداد دروغگو نیستند، و آن اعدادی که به شما مربوط می‌شوند، نمایان‌گر موفقیت‌ها و شکست‌های شما خواهند بود. در حالی که اعداد مربوط به موفقیت‌ها ما را خوشحال می‌کنند، اعداد مربوط به شکست‌ها نیز، بهبود شرایط سایت را برای ما ممکن می‌سازند.
تجزیه و تحلیل کردن، اهداف شما را سازماندهی می‌کند و هم‌چنین راهنمای بسیار خوبی‌ برای درک این موضوع است که استراتژی بازاریابی شما تا این‌جای کار به چه میزان موثر و مفید عمل کرده است و چه چیزهایی را باید اصلاح و بهبود بخشید.

با سرعت، شوق و امید پیش بروید:

چشم‌اندازی که در سال ۲۰۱9 برای بازاریابی محتوا داریم، به ما می‌گوید که این حوزه قرار است رقابت‌های زیادی داشته باشد. به همین خاطر مهم است استارت‌آپ‌ها به خوبی درک کنند که تولید محتوای خوب تاثیر مستقیم بر نتایج سئوی دارد و باعث توسعه‌ی استراتژی‌هایی می‌شود که استارت‌آپ آن‌ها را به سرعت رونق می‌دهد. ماموریت و وظیفه  شما به عنوان مدیر یک استارت‌آپ مشخص است. شما باید بتوانید به وسیله‌ی اجرای اصول ثابت‌شده‌ی سئو،  استارت‌آپ را برای دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین‌شده‌اش پیش برانید تا به اهداف بالاتر کسب و کارتان دست پیدا کنید.

منبعFORBES

انجام تمام این راهکارها نیازمند یک تیم قوی و متخصص است پس برای پیشرفت کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.